Komunikaty
Sprawozdanie z działalności naukowo-dydaktycznej za rok akademicki 2019/2020
Szanowni Państwo, w związku ze zbliżającym się końcem okresu zajęć roku akademickiego 2019/2020 przypominamy o kilku zobowiązaniach doktoranckich do wypełnienia:
- do 30 czerwca br. doktoranci wszystkich roczników wydziałowego studium doktoranckiego są zobowiązani do złożenia sprawozdania z pracy naukowo-dydaktycznej za rok akademicki 2019/2020 w dwóch formach, tj. w postaci wydruku dwustronnego z własnoręcznym podpisem Doktoranta / Doktorantki (przesyłką pocztową na adres: Dziekanat studium doktoranckiego, mgr Izabela Rzysko, ul. Fredry 10 pokój 244, 61-701 Poznań lub na portierni Wydziału) oraz w formie elektronicznej – skan sprawozdania z własnoręcznym podpisem Doktoranta / Doktorantki na adres irzysko@amu.edu.pl. Ostatnia strona sprawozdania – tj. opinia Opiekuna naukowego / Promotora – może zostać dosłana drogą mailową (jeśli z konta mailowego Doktoranta / Doktorantki to wówczas prosimy o skan opinii z widocznym podpisem Opiekuna naukowego / Promotora; jeśli opinię przesyła bezpośrednio Opiekun naukowy / Promotor ze swojego konta mailowego, wówczas dodatkowa weryfikacja w postaci skanu podpisu promotorskiego nie jest wymagana).
Do sprawozdania należy załączyć wszystkie potwierdzenia aktywności naukowej, środowiskowej, które Doktorantka / Doktorant zamieścił w swoim sprawozdaniu rocznym. Brak stosownych zaświadczeń skutkować będzie nieprzyznaniem punktów za wskazaną działalność (publikację, kwerendę, udział w konferencji itd.). Załączniki powinny być ponumerowane (każdy dokument – w lewym górnym rogu) i ułożone adekwatnie do poszczególnych pozycji w sprawozdaniu doktoranckim.
Obowiązkowe załączniki do sprawozdania doktoranckiego:
- oświadczenie o afiliacji za 2019 rok,
- oświadczenie o afiliacji za 2020 rok,
- wniosek o przerwę urlopową (dotyczy wyłącznie doktorantów studiów stacjonarnych),
- wydrukowana z systemu usosweb i podpisana przez doktoranta karta przebiegu studiów wyłącznie za rok akademicki 2019/2020 (obowiązek dotyczy doktorantów II-IV roku studiów stacjonarnych.
Karta jest możliwa do wydruku wg następującej instrukcji: usosweb » panel dla studentów » oceny końcowe » drukuj kartę przebiegu studiów dla programu DD, za rok akademicki 2019/2020)
Wraz z wyżej wymienionymi dokumentami doktoranci studiów stacjonarnych mogą złożyć:
- wniosek o przyznanie stypendium doktoranckiego na rok akademicki 2020/2021,
- wniosek o przyznanie stypendium projakościowego na rok akademicki 2020/2021.
W terminie do 1 września br. doktoranci IV, V oraz VI roku studiów, planujący ubiegać się przedłużenie toku studiów o kolejny rok akademicki na podstawie uprawnień wynikających z "Regulaminu studiów doktoranckich na UAM" mogą złożyć stosowny wniosek wraz z załącznikami (w zależności od spełnianego kryterium regulaminowego – opinię promotora, akt urodzenia dziecka, dokumentację zdrowotną). Doktoranci studiów niestacjonarnych, ubiegający się o przedłużenie toku studiów i zainteresowani zwolnieniem z opłaty czesnego za ponadprogramowy rok studiowania, wraz z wnioskiem o przedłużenie toku studiów powinni złożyć podanie kierowane do Prorektora ds. kształcenia o zwolnienie z opłaty za przedłużony rok studiów formularz PIT 8c.
W przypadku ewentualnego ogłoszenia przez Władze Uczelni innej / dodatkowej możliwości ubiegania się o przedłużenie toku studiów doktoranckich dla Doktorantów / Doktorantek obecnego IV roku studiów, zostaną Państwo o tym powiadomieni odrębnym komunikatem.
Formularze w załączniku:
Formularz sprawozdania za rok akademicki 2019/2020
Oświadczenie o afiliacji za 2019 r.
Oświadczenie o afiliacji za 2020 r.
Wniosek o przyznanie stypendium doktoranckiego na rok akademicki 2020/2021
Wniosek o przyznanie stypendium projakościowego na rok akademicki 2020/2021
Wniosek o przedłużenie toku studiów na rok akademicki 2020/2021
Uchwała RW z 21 czerwca 2017 r.
Szanowni Państwo, informujemy, że Rada Wydziału podczas posiedzenia 21 czerwca 2017 r. podjęła uchwałę zobowiązującą uczestników studiów doktoranckich do wszczynania przewodu doktorskiego najpóźniej do końca IV roku studiów. Otwarcie przewodu doktorskiego ma warunkować możliwość ubiegania się o przedłużenie toku studiów. Uchwała obowiązuje wszystkich doktorantów od roku akademickiego 2017/2018.
Wyciąg z uchwały w załączniku.
Wydziałowy System Dokumentowania Osiągnięć
Szanowni Państwo, przypominamy, że wszyscy doktoranci zobowiązani są do systematycznego uzupełniania Wydziałowego Systemu Dokumentowania Osiągnięć. Dostęp do WSDO możliwy jest poprzez portal 'dla pracownika'.
Ubezpieczenia zdrowotne dla Doktorantów
Szanowni Państwo,
uprzejmie przypominamy, że Doktoranci, którzy są zgłaszani do ubezpieczenia zdrowotnego przez Samodzielną Sekcję ds. Studiów Doktoranckich, mają obowiązek niezwłocznego informowania Sekcji o podjęciu pracy na umowę o pracę bądź na umowę zlecenie (wbrew obiegowym opiniom od tej umowy również odprowadzana jest składka na ubezpieczenie zdrowotne) oraz o fakcie zawarcia związku małżeńskiego (w sytuacji, gdy małżonek pracuje, dana osoba powinna być zgłoszona do ubezpieczenia zdrowotnego przy współmałżonku). Informacje te telefonicznie, mailowo lub osobiście zgłaszać należy Sekcji (nie zaś jednostkom wydziałowym czy instytutowym).
Procedury zakupu biletów lotniczych
Szanowni Państwo,
informujemy, że na stronie internetowej UAM znaleźć można szczegółowe informacje na temat zakupu biletów lotniczych w przypadku wyjazdów doktoranckich, związanych z realizowaniem zadań programowych Uniwersytetu.
Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej UAM, ul. Fredry 10, 61-701 Poznań, tel. +48 61 829 46 90, tel. +48 61 829 46 92; e-mail: wfpik@amu.edu.pl