English version Mapa strony
  • Strona główna
  • Dla kandydata
  • Dla studenta
  • Dla doktoranta
  • Dla pracownika
  • Dla absolwenta
Informacje ogólne
Aktualności Biuro Obsługi Wydziału O Wydziale Władze Wydziału Struktura Wydziału Collegium Maius Strategia rozwoju Wydziału na lata 2020-2026 Współpraca z otoczeniem Biblioteka WFPiK im. Józefa Tomasza Pokrzywniaka Pokój rodzica z dzieckiem Konkursy Filologiczne Zaduszki UAM wobec COVID-19
Szkoła Nauk o Języku i Literaturze
Strona Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Prorektor Szkoły Kalendarium Prorektorki kierującej SNJL Uchwały Komunikaty
Działalność naukowa
Identyfikator zasobów Wydziału w Bazie Wiedzy UAM Prowadzone badania Konferencje Publikacje Konkursy grantowe Nasze granty Wydziałowy Zespół ds. grantów Czasopisma naukowe Wydziałowy Zespół ds. Bazy Wiedzy UAM Nagrody Komisja ds. nagród książkowych Publiczne obrony rozpraw doktorskich Centrum Badań nad Teatrem Muzycznym Interdyscyplinarne Centrum Badań Płci Kulturowej i Tożsamości Humanistyczne Konsorcjum Naukowe IV Kongres Dydaktyki Polonistycznej
Kształcenie
Aktualności Jakość kształcenia Rady Programowe Kierunki studiów Wydziałowy Zespół ds. Zapewniania Jakości Kształcenia do 30 września 2019 roku Wydziałowy Zespół ds. Oceny Jakości Kształcenia do 30 września 2019 roku Rekomendacje WFPiK Badania jakości kształcenia Dni Jakości Kształcenia Dobre praktyki Dokumenty i materiały Kształcenie zdalne
Współpraca międzynarodowa
Aktualności Konferencje międzynarodowe Wizyty gości zagranicznych Wyjazdy zagraniczne pracowników Wydziału Udział w grantach i projektach zagranicznych ERASMUS Studium Języka i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców Stała współpraca międzynarodowa Formularze Wydziałowy Zespół ds. współpracy międzynarodowej Kontakt
Promocja Wydziału
Kalendarz wydarzeń Zgłaszanie wydarzeń do kalendarza Archiwum wydarzeń Wydziałowy Zespół ds. Promocji Koordynator strony internetowej WFPiK Materiały promocyjne i gadżety System Identyfikacji Wizualnej UAM Logotypy wydziałowe
Biuletyn Dziekański
Rada Dziekańska Pełnomocnicy Dziekana Procedury awansowe Terminy posiedzeń Rady Dziekańskiej w roku akademickim 2020/2021 Komunikaty Dziekana WFPiK w czasie pandemii Uchwały Rady Wydziału Zarządzenia Dziekana Sprawozdania Struktura organizacyjna Wydziału Kodeks Etyki Pracownika Naukowego (wydanie III)
Szybkie linki
USOSweb Archiwum Prac Dyplomowych (APD) Strona główna UAM Książka adresowa Poczta przez WWW Baza Wiedzy UAM Office 365 Wydziałowy Serwis Edukacji Interaktywnej Moodle
Wydziałowa Komisja Wyborcza
Komunikaty Uchwały
Deklaracja Dostępności Cyfrowej
 
Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej Strona główna Kształcenie Dni Jakości Kształcenia III Konferencja Jakości Kształcenia na UAM w Collegium Biologicum

III Konferencja Jakości Kształcenia na UAM w Collegium Biologicum

Odbywający się w dniach 5-6 grudnia br. w Audytorium im. Józefa Paczoskiego Collegium Biologicum na Morasku III Dzień Jakości Kształcenia na UAM był okazją do międzywydziałowej wymiany doświadczeń, prezentacji dobrych praktyk kształcenia i inicjatyw edukacyjnych realizowanych poprzez powiązanie kształcenia z badaniami naukowymi. 

Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej reprezentowała prof. dr hab. Agata Stankowska-Kozera, która wzięła udział w debacie „Kształcenie przez badania”, przedstawiając organizowany od lat na Wydziale Konkurs na Pracę Magisterską. Dyrektorzy ds. dydaktycznych instytutów, wchodzących w skład WFPiK, przedstawiali natomiast na specjalnym stoisku „Fredry10” wydziałowe dobre praktyki związane z jakością kształcenia i badaniami naukowymi. 

Instytut Filologii Klasycznej przedstawił badania prowadzone w ramach zajęć na kierunkach: filologia klasyczna oraz studia śródziemnomorskie, dotyczące dramatu i teatru antycznego oraz jego recepcji w średniowieczu i nowożytności. Pochwalił się także działalnością istniejącego od 20 lat Teatru „Sfinga”.

Instytut Filologii Polskiej przedstawił trzy przykłady dobrych praktyk dotyczących łączenia badań naukowych i dydaktyki:

- książkę Rity Felski Literatura w użyciu (Poznań 2016), przełożoną, zredagowaną i przygotowaną do druku przez studentów specjalności polonistycznych (przekładowa, edytorstwo naukowe), a następnie opublikowaną w instytutowym Wydawnictwie „Poznańskie Studia Polonistyczne” (książka została włączona do listy lektur w ramach kursu literaturoznawstwa na studiach polonistycznych);
- książkę powstałą w ramach rozpoczętego w 2017 roku projektu „Życiorysy lokalne”, zawierającą opracowanie biografii ludzi, którzy zasłużyli się dla społeczności lokalnych Wielkopolski, której autorami są uczniowie szkół średnich; praca powstała dzięki współpracy pracowników, studentów i doktorantów Instytutu oraz władz lokalnych;

- książkę Literatura i jej natury (Poznań 2017), napisaną przez Przemysława Czaplińskiego, Joannę Bednarek i Dawida Gostyńskiego, poświęconą ekokrytyce, która stanowi ciąg dalszy warsztatów „Wspólny świat” – projektu realizowanego przez studentów specjalności polonistycznej (krytyka i praktyka literacka).

Instytut Filologii Słowiańskiej promował książkę Bajki Miloša Macourka przetłumaczoną przez pracowników, doktorantów oraz studentów IFS, wydaną nakładem Wydawnictwa Naukowego UAM.

Instytut Filmu, Mediów i Sztuka Audiowizualnych zaprezentował pismo „Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication”, które poświęcone jest najistotniejszym zjawiskom współczesnej kultury audiowizualnej. Na jego łamach swoje teksty naukowe publikują również studenci, zwłaszcza filmoznawstwa Korzystają oni ze wskazówek doświadczonych naukowców, a przygotowywane przez nich artykuły często inspirowane są tematyką zajęć, zachęcają do dalszego pogłębiania wiedzy i doskonalenia warsztatu badawczego. Warto również dodać, że współredaktorami kolejnych numerów - obok pracowników naukowych Instytutu - są doktoranci filmoznawstwa.

W ramach prezentacji dobrych praktyk podnoszących jakość kształcenia w Instytucie Teatru i Sztuki Mediów omówione zostały strategie dydaktyczne wykorzystujące metody project-based learning oraz art as research stosowane na studiach wiedza o teatrze oraz media interaktywne i widowiska. Przedstawiono także mechanizmy włączania studentów i doktorantów w prowadzone w Instytucie badania oraz materiały ze specjalistycznych międzynarodowych seminariów naukowych (Media Education Summit 2015 w Bostonie oraz Global University Network for Innovation 2018 w Barcelonie).

Program III Dnia Jakości Kształcenia na UAM 

Poster "Myśl globalnie, działaj lokalnie. Nowe technologie i aktywność w regionie"

Poster "Literatury i jej natury"

Poster "Pozycje literatury. Interpretacje uwalniające. Szkice o literaturze współczesnej" 

„Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication” 


Poster Myśl globalnie, działaj lokalnie. Nowe technologie i aktywność w regionie
Poster Literatury i jej natury
Poster Pozycje literatury. Interpretacje uwalniające. Szkice o literaturze współczesnej
„Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication”
Drukuj stronę Zarządzanie stroną

Film promocyjny WFPiK facebook wywiad z Dziekanem WFPiK Spacer po UAM Collegium Maius MS Teams instrukcjeBiuro grantowe WFPiKpkaRanking kierunków studiów Perspektywy 2020Ranking kierunków studiów Perspektywy 2020Przyjzny dziekanatProjekt UE Uniwersytet Otwarty - kursy certyfikat z języka polskiego jako obcego E-LOCAL Pokój rodzica z dzieckiem portale społecznościowe Koleje Wielkopolskie

Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej UAM, ul. Fredry 10, 61-701 Poznań, tel. +48 61 829 46 90, tel. +48 61 829 46 92; e-mail: wfpik@amu.edu.pl

Deklaracja dostępności