Język w mediach polskich, chorwackich i serbskich
Cel zadania:
Porównawcza analiza języka w elektronicznych i drukowanych mediach polskich i południowosłowiańskich pod kątem opisu najważniejszych zmian, jakie zachodzą w dyskursie medialnym, szczególne w sposobie stosowania socjotechnik manipulacyjnych (przede wszystkim w języku reklamy i polityków).
Opis realizacji zadania:
Zebranie i opracowanie materiału źródłowego z obszaru elektronicznych i drukowanych mediów polskich i południowosłowiańskich.
Najważniejsze osiągnięcia:
Dobosiewicz Joanna Małgorzata, O strukturze temporalnej aktu reklamowego (na przykładzie języka chorwackiego i polskiego), Czas i to, co inne, Kraków, 23-24.10.2017, Wydział Filozoficzny UJ, Ośrodek Badawczy Facta Ficta, 2017; Dobosiewicz Joanna Małgorzata, Komunikacja blogowa jako forma gry(walizacji), Proceses of cultural interference: The Balkans between the East and the West, Negotino, 10-12.09.2017., ЈНУ Institut za Staroslavenska kultura, Prilep, IFS, UAM, Poznan, 2017.
Planowane efekty naukowe i praktyczne:
Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej UAM, ul. Fredry 10, 61-701 Poznań, tel. +48 61 829 46 90, tel. +48 61 829 46 92; e-mail: wfpik@amu.edu.pl