Praktyki
Obieg dokumentów dotyczący praktyki studenckiej realizowanej
w roku akademickim 2017/2018
- Student zanim rozpocznie praktykę zobowiązany jest do złożenia opiekunowi akademickiemu oświadczenia o ubezpieczeniu od następstw nieszczęśliwych wypadków.
- Pobiera ze strony Wydziału z zakładki Praktyki 2 egzemplarze Porozumienia w sprawie organizacji studenckich praktyk zawodowych zawieranego między Uczelnią i organizatorem praktyk. Po wypełnieniu formularza w zakresie: dokładnej nazwy organizatora placówki, osoby upoważnionej do reprezentowania instytucji w sprawach związanych z praktykami studenckimi, siedziby organizatora praktyki oraz terminu jej odbywania składa w dziekanacie lub u Pełnomocnika ds. praktyk wypełnione egzemplarze porozumienia celem uzyskania zgody Dziekana na odbycie praktyki u wskazanego organizatora. Brak podpisanego przez Zakład Pracy porozumienia będzie traktowany jako rezygnacja z praktyki. Uwaga: Porozumienia nie zawiera się w przypadku jednostek UAM.
- Z podpisanym porozumieniem przez Prodziekana ds. studenckich i Pracodawcę oraz z programem praktyk, ankietą ewaluacyjną* i drukiem skierowania student zgłasza się do Pełnomocnika Dziekana ds. praktyk.
- Od dnia rozpoczęcia praktyki do jej zakończenia student prowadzi Dziennik praktyk (wzór np. forma kartek formatu A-4 ‒ student drukuje tyle stron, ile potrzebuje). Formę zapisu dzienniczka ustalają opiekunowie praktyk (z zastrzeżeniem, że powinien on zawierać informacje podane we wzorze).
- Po zakończeniu praktyki zakładowy opiekun praktyki wystawia studentowi zaświadczenie ‒ ocenę i opinię. Termin odbywania praktyk podany w zaświadczeniu od pracodawcy musi się pokrywać z terminem ustalonym w porozumieniu i skierowaniu.
- Na podstawie analizy dokumentów, oceny i opinii zakładowego opiekuna praktyk oraz przeprowadzonej rozmowy ze studentem opiekun akademicki zalicza praktykę/lub jej nie zalicza; wystawia ocenę końcową i dokonuje wpisu do systemu USOS, podpisuje potwierdzenie praktyki (Uwaga: należy podać pełne brzmienie nazwy instytucji/zakładu pracy).
- Potwierdzenie praktyki podpisane przez opiekuna kierunkowego student składa u Pełnomocnika, którego akceptacja stanowi jednocześnie zaświadczenie dla dziekanatu (wpis do suplementu) i przechowywane jest w aktach osobowych studenta.
*Dla zakładowego opiekuna praktyki (informacja/opinia dotycząca programu kształcenia).
Uwaga: Wszystkie dokumenty należy wypełniać czytelnie, bez skreśleń i śladów użycia korektora.
Pełnomocnik Dziekana ds. praktyk studenckich - dr Anita Gis (e-mail: anitag@amu.edu.pl).
Szanowni Państwo,
uprzejmie informuję, że moje dyżury w semestrze letnim będą odbywały się w:
poniedziałki godz. 12.30–13.15
wtorki godz. 11.30–12.30
soboty wg planu studiów zaocznych
(pok. 404 IV p.)
W sprawach pilnych proszę o kontakt mailowy: anitag@amu.edu.pl
Pełnomocnik Dziekana ds. praktyk studenckich
dr Anita Gis
Szanowni Państwo,
proszę zapoznać się z zasadami zaliczania praktyk na podstawie pracy zawodowej, stażu, wolontariatu.
Pełnomocnik Dziekana ds. praktyk studenckich
dr Anita Gis
Szanowni Państwo,
na potwierdzeniu zaliczenia praktyki należy bezwzględnie podawać pełne brzmienie nazwy instytucji/zakładu pracy (tylko taka nazwa może być wpisana do suplementu).
Jednocześnie proszę o wyłączne przekazywanie dokumentu wypełnionego czytelnie, bez skreśleń i śladów użycia korektora.
Pełnomocnik Dziekana ds. praktyk studenckich
dr Anita Gis
Szanowni Państwo,
uprzejmie informuję, że dyżury w I semestrze będą odbywały się we wtorki w godz. 11.30-13.00 pok.404 (IV p.).
W sprawach pilnych proszę o kontakt mailowy: anitag@amu.edu.pl
Pełnomocnik Dziekana ds. praktyk studenckich
dr Anita Gis
Szanowni Państwo,
dokumenty finansowe dotyczące praktyk ciągłych na specjalności nauczycielskiej (studia stacjonarne i niestacjonarne) są dostępne w teczkach dla poszczególnych etapów edukacyjnych na stronie Zakładu Dydaktyki Literatury i Języka Polskiego IFP UAM.