English version Mapa strony
  • Strona główna
  • Dla kandydata
  • Dla studenta
  • Dla doktoranta
  • Dla pracownika
  • Dla absolwenta
Informacje ogólne
Biuro Obsługi Wydziału Aktualności Filologiczne Zaduszki O Wydziale Władze Wydziału Struktura Wydziału Strategia rozwoju Wydziału na lata 2011-2019 Współpraca z otoczeniem Collegium Maius Biblioteka WFPiK im. Józefa Tomasza Pokrzywniaka Pokój rodzica z dzieckiem
Szkoła Nauk o Języku i Literaturze
Strona Szkoły Nauk o Języku i Literaturze Prorektor Szkoły
Działalność naukowa
Prowadzone badania Konferencje Publikacje Konkursy grantowe Nasze granty Czasopisma naukowe Nagrody Publiczne obrony rozpraw doktorskich Centrum Badań nad Teatrem Muzycznym Interdyscyplinarne Centrum Badań Płci Kulturowej i Tożsamości Humanistyczne Konsorcjum Naukowe
Kształcenie
Aktualności Jakość kształcenia Kierunki studiów Wydziałowy Zespół ds. Zapewniania Jakości Kształcenia Wydziałowy Zespół ds. Oceny Jakości Kształcenia Rekomendacje WFPiK Badania jakości kształcenia Dni Jakości Kształcenia Dobre praktyki Dokumenty i materiały
Współpraca międzynarodowa
Aktualności Konferencje Wizyty gości zagranicznych Wyjazdy zagraniczne pracowników Wydziału Udział w grantach i projektach zagranicznych ERASMUS HAT Studium Języka i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców Stała współpraca międzynarodowa Formularze Kontakt
Promocja Wydziału
Kalendarz wydarzeń Zgłaszanie wydarzeń do kalendarza Archiwum wydarzeń Wydziałowy Zespół ds. Promocji Koordynator strony internetowej WFPiK Materiały promocyjne i gadżety System Identyfikacji Wizualnej UAM
Biuletyn Dziekański
Rada Dziekańska Pełnomocnicy Dziekana Procedury awansowe Terminy posiedzeń Rady Dziekańskiej w roku akademickim 2019/2020 Uchwały Rady Wydziału Zarządzenia Dziekana
Szybkie linki
USOSweb Archiwum Prac Dyplomowych (APD) Strona główna UAM Książka adresowa Poczta przez WWW Office 365 Moodle test
 
Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej Strona główna Studenci MISHiS uczestnikami projektu Szkoła Orłów
Studenci MISHiS uczestnikami projektu Szkoła Orłów
Wiadomość, opublikowana 05-04-2019
Z radością informujemy, że Pani Kamila Malinowska oraz Pan Przemysław Wąsik, studenci MSHiS, wraz z czworgiem studentów UAM wezmą udział w projekcie Szkoła Orłów.

Pani Kamila Malinowska jest laureatką XLVIII Olimpiady Literatury i Języka Polskiego. Studentka zamierza realizować projekt literaturoznawczy w ramach, którego chciałaby zgłębiać utwory duńskich pisarzy. Będąc studentką MISH-u ma szanse na to, aby jej praca miała charakter interdyscyplinarny. Ponadto w drugim roku studiów studentka chciałaby rozpocząć socjologię, dzięki czemu rozpoczęty projekt naukowy zostanie poszerzony o wiedzę zdobytą podczas studiowania na tym kierunku.

Tutorzy: dr Sylwia Izabela Schab, dr Joanna Cymbrykiewicz, dr Aldona Zańko.

Pan Przemysław Wąsik jest laureatem Olimpiady Wiedzy o Filmie i Komunikacji Społecznej. Jego główne zainteresowania naukowe to film, kultura mediów i historia. W ramach realizowanego projektu badawczego student chciałby opisać historię kina afroamerykańskiego i zjawisk jakie w nim zachodziły na przestrzeni lat. Uczestnik projektu zamierza również poddać analizie problem rasizmu, z którym nadal boryka się kino.

Tutorzy: prof. UAM dr hab. Wojciech Otto, prof. UAM dr hab. Andrzej Szpulak, dr hab. Anna Śliwińska.

1 kwietnia, w Collegium Minus UAM, odbyło się spotkanie informacyjne uczestników projektu oraz tutorów z prorektor UAM, prof. Beatą Mikołajczyk. Szkoła orłów to projekt, którego celem jest wsparcie dla wybitnie uzdolnionych studentów I roku, laureatów olimpiad przedmiotowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym, poprzez system tutoringu. Studenci uczestniczący w projekcie chcą badać m.in. propagandę medialną, historię kina afroamerykańskiego, literaturę duńską, sztukę awangardową, czy też dawne instrumenty, a także porównywać polskie i europejskie prawa konsumenta.

Studenci będą uczestniczyli w programie do końca studiów I stopnia, a w przypadku studiów jednolitych magisterskich, do końca 7. semestru. Podczas pierwszych trzech semestrów, każdy z nich będzie miał możliwość pracy z 3 nauczycielami akademickimi, z których każdy poprowadzi 30 godz. tutoringu. Po 3 semestrze student wybierze jednego z tutorów, aby kontynuować z nim pracę do końca studiów.

W trakcie trwania projektu uczestnicy będą musieli spełniać wymogi. Po pierwszym roku studiów ich postępy zostaną ocenione na podstawie średniej ocen. W kolejnym roku należy rozpocząć projekt badawczo-dydaktyczny pod opieką tutora, natomiast po III roku wymagane jest przygotowanie publikacji naukowej. Studenci otrzymają stypendia oraz jednorazowe sfinansowanie kosztów, np. na pomoce dydaktyczne.

„Szkoła orłów” jest ministerialnym projektem pozakonkursowym w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Serdecznie gratulujemy!

fot. Przemysław Stanula

źródło: Biuro Prasowe UAM

Informację wprowadził/a: Monika Sidorowska

Drukuj stronę Zarządzanie stroną

Film promocyjny WFPiK facebook wywiad z Dziekanem WFPiK Spacer po UAM Collegium Maius pkaProjekt UERanking kierunków studiów Perspektywy 2019Ranking kierunków studiów Perspektywy 2019Pokój rodzica z dzieckiem Projekt UE Uniwersytet Otwarty - kursy certyfikat z języka polskiego jako obcego E-LOCAL Pokój rodzica z dzieckiem portale społecznościowe HAT Koleje WielkopolskieKoleje Wielkopolskie
Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej UAM, ul. Fredry 10, 61-701 Poznań, tel. +48 61 829 46 90, tel. +48 61 829 46 92; e-mail: wfpik@amu.edu.pl