Data publikacji w serwisie:

Zajęcia w Szkole Polskiej w Belgradzie

22 października w Szkole Polonijnej w Belgradzie (Serbia), w sali centrum kulturalno-sportowego, miały miejsce warsztaty metodyczne „Jak skutecznie uczyć dzieci języka polskiego jako odziedziczonego/drugiego za pomocą literatury?” przeprowadzone przez dr Monikę Valkovą Maciejewską ze Studium Języka i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców UAM.

Warsztaty połączone były z promocją książki „Literatura i glottodydaktyka w praktyce. Tekst literacki w nauczaniu języka polskiego jako obcego”.

Sobotnie spotkanie miało charakter praktyczno-wykładowy. Rozpoczęło się od przeprowadzenia zajęć dla grupy dzieci i młodzieży (od 8-12 lat) według autorskiego konceptu wykorzystania literatury w nauczaniu cudzoziemców, a następnie w formie warsztatów i wykładu przybliżono zebranym rodzicom i opiekunom metodykę działań językowo-kulturowych oraz pokazano sposoby na skuteczne uczenie i samokształcenie w domu. Warsztaty zebrały liczne grono słuchaczy, uczestniczyło w nich ponad 40 osób nie tylko z Belgradu, ale również z Nowego Sadu, Vršaca czy Kragujevaca.

Szkoła Polonijna w Belgradzie powstała w 1989 roku. Na początku kształciła tylko w zakresie językowym, potem rozszerzyła działalność o inne aspekty edukacyjne (konkretne przedmioty) i zaczęła przygotowywać projekty kulturalne. W ten sposób z placówki oświatowej stała się centrum polonijnym o bardzo szerokim zakresie aktywności.